Flat Preloader Icon
اضافه کردن روشنایی خیابان برای ایمنی
adminsana
9 مرداد 1402
34بازدید

اضافه کردن روشنایی خیابان برای ایمنی

ما در این مقاله به مبحث اضافه کردن روشنایی خیابان برای ایمنی میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

اضافه کردن روشنایی خیابان برای ایمنی

ساکنان و افراد تجاری اغلب از انتخاب روشنایی خیابان ها دفاع می کنند و درگیر آن هستند.

هدف اصلی از روشنایی خیابان کمک به رانندگان، عابران پیاده و دوچرخه سواران برای یافتن مسیر خود در تاریکی است. خیلی از گروه‌های محله بر این باورند که نور اضافی به جلوگیری از جرم کمک می‌کند و روشنایی محله هم امکان دارد به ایجاد روحیه یا فضای دلپذیر کمک کند.

یکی از اولین سوالاتی که باید روشن شود این است که آیا هدف شما روشن کردن خیابان است یا مسیرهای عابر پیاده. این کار ارتفاعی را که چراغ ها در آن نصب می شوند تعیین می کند و همچنین ممکن است بر انتخاب چراغ ها تأثیر بگذارد.

هدف روشنایی خیابان

مقصود از روشنایی خیابان در صل نشان دادن راه مستقیم جلوتر از ماشین نیست. چراغ ماشین این کار را می کند اما مناطق مجاور را روشن می کند تا رانندگان را از ظهور خطرات احتمالی از جانبی آگاه کند.

ارتفاع قطب در نحوه توزیع نور بسیار مهم است، بنابراین مهندسان حمل و نقل معمولاً می خواهند چراغ ها را در جاده های با سرعت بالاتر نصب کنند.

برای ایمن بودن برای رانندگان، نور باید نسبتاً ثابت باشد. ما می دانیم که چشمان ما با بیرون رفتن در خورشید سریعتر از راه رفتن در تاریکی سازگار می شوند. برای مدتی وقتی وارد یک اتاق تاریک می شویم، بینایی ما مختل می شود. بنابراین، رانندگی از یک منطقه با نور خوب به یک منطقه تاریک اثر مشابهی را ایجاد می کند. بنابراین در حالت ایده‌آل، اگر یک ناحیه باید روشن باشد، کره‌ها روی قطب‌های بلند نسبتاً نزدیک به هم نصب می‌شوند تا نور ثابت بماند و چشم‌ها به طور مداوم برای سطوح مختلف روشنایی تنظیم مجدد نشوند.

برای عابران پیاده، هدف معمولاً روشن کردن مسیر پیاده روی است. نقاط تاریک اضافی در امتداد پیاده روها می تواند توسط شرایط مختلفی ایجاد شود، از جمله درختان، ردیف های درختچه های بزرگ، زوایای عجیب خیابان ها، الگوهای پارکینگ، ساختمان بلند یا کلیسا، یا مجموعه ای از تأثیرات بالقوه دیگر. روشنایی عابر پیاده باید بر روی یک قطب پایین تر از چراغ های محور خودرو نصب شود، اگرچه استفاده از قطب های مشترک نیز رایج است.

همچنین به خاطر داشته باشید که با افزایش محبوبیت دوچرخه سواری، باید تأثیر وجود یا عدم وجود نور را در مسیرها و مسیرهای دوچرخه سواری جدید کنترل کنید. اگر یک مسیر دوچرخه سواری که نزدیک جاده نیست، هدف حمل و نقل را ایجاد کند، ممکن است تامین روشنایی خیابان به ارتفاع عابر پیاده در طول چنین مسیری بسیار مهم باشد.

انواع لامپ های خیابانی

همانطور که اکنون با مجموعه ای از انتخاب ها برای لامپ خانگی خود روبرو هستید، انتخاب های مختلفی برای روشنایی خیابان نیز وجود دارد. روشنایی LED در حال تبدیل شدن به یک انتخاب واضح است زیرا شهرها به دلیل بهره وری انرژی برتر خود، نور را جایگزین یا اضافه می کنند. صرفه جویی در هزینه روشنایی LED در مقایسه با سدیم فشار بالا اغلب به 60 تا 80 درصد می رسد. این صرفه جویی ها برای مهندسان مقرون به صرفه و مسئولان شهری بسیار متقاعد کننده است.

ساکنان همچنین گاهی اوقات به نفع روشنایی که چراغ های LED ساطع می کنند استدلال می کنند.

با این حال، شما هنوز هم بسیاری از انواع دیگر وسایل را در حال استفاده خواهید یافت، از جمله بخار جیوه قدیمی، بخار سدیم یا سدیم فشار بالا، و لامپ های متال هالید. برخی از مناطق تاریخی و مناطق خانه‌های قدیمی زیبا ظاهر لامپ‌های ال‌ای‌دی در طول روز را بیش از حد جعبه‌ای و با تکنولوژی بالا می‌بینند، و همچنین ممکن است نور ملایم‌تر اما کمتر روشن در شب را ترجیح دهند.

چراغ‌های ال‌ای‌دی

چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌اصطلاح چراغ‌های سفید هستند که به دلیل چراغ‌های جلوی خودرو، ظاهر روشن‌شان را ایجاد می‌کنند که برای شما آشناست. چراغ‌های ال‌ای‌دی همچنین مقدار کمتری از نور آبی را ساطع می‌کنند که باعث می‌شود تا حدودی با افرادی که نگران اختلال خواب انسان‌ها و حیوانات به دلیل نور آبی هستند، بحث‌برانگیز شود. لامپ‌های متال هالید رنگ‌ها را طبیعی‌تر نشان می‌دهند و بنابراین اغلب در مناطق تجاری ترجیح داده می‌شوند.

اگر به دلیل ویژگی های صرفه جویی در انرژی و در نتیجه هزینه کمتر عملیات، تغییر به روشنایی LED را در نظر بگیرید،

چراغ‌های خیابانی خورشیدی

ما عمداً هیچ بحثی در مورد روشنایی خورشیدی تا این مرحله حذف کرده ایم. چراغ‌های خیابانی خورشیدی می‌توانند از چراغ‌های مرتفع مرتفع «سر کبری» که در خروجی‌های بزرگراه می‌بینید تا نورپردازی‌های تزئینی و کوتاه‌تر قطبی که معمولاً در مناطق تجاری معمول است، متغیر باشند. اغلب یک تاسیسات خورشیدی از یک لامپ LED استفاده می کند که موضوع کارایی انرژی را دنبال می کند. بدون شک شما یک لامپ خیابانی با یک پنل خورشیدی کوچک را دیده اید. بدیهی است که نداشتن قبض برق بسیار عالی خواهد بود، اما باید این را با سوالاتی در مورد عمر احتمالی باتری‌ها و پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی و میزان انرژی که باتری می‌تواند ذخیره کند، بسنجید. به خصوص در شرایطی که نیاز به سیم کشی جدید است، کاربردهای خورشیدی چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

روشنایی خیابان برای افزایش احساس امنیت

اغلب در مناطقی که به نظر می رسد بیشتر جرم خیز است، مردم نیاز به روشنایی بیشتر و بیشتری دارند. در واقع یکنواختی برای پیشگیری از جرم بسیار مهمتر از روشنایی است. سطح نور بالا می تواند باعث تابش خیره کننده شود، در حالی که مقدار ثابت اما کمتر نور، درک ایمنی را افزایش می دهد.

توزیع نور بر روی سطح ساختمان ها می تواند درک ایمنی را در مناطق تجاری افزایش دهد. تحقیقات در مورد اینکه آیا سطح بسیار بالای روشنایی خیابان واقعاً مانع از وقوع جرم می شود یا خیر، قطعی نیست. می توان نتایجی را برای حمایت از هر یک از استدلال ها یافت. یک مکتب فکری، CPTED (پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی)، بر نورپردازی خوب که سایه ایجاد نمی کند به عنوان یکی از چندین اصل اصلی تأکید دارد.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان